maandag 27 augustus 2012

27 augustus

Vandaag begint het gewone leven weer na de vakantie. Toen ik naar school reed en alle kinderen zo voor het eerst weer naar school zag komen, was er even een moeilijk moment. De meiden gaan naar  school, een nieuwe groep. Jonah had naar groep 3 gegaan als hij nog leefde. Ik heb het er even moeilijk mee en 's middags na schooltijd komen even de tranen bij de koffie. Later hoor ik van Jan dat de meiden een leuke eerste dag hebben gehad, waarna er daarna door alle drie werd gespeeld met een vriendinnetje. Ik had het ook leuk op school. Veel gedaan, heerlijk gekletst. Onderwijs is nog steeds een heel mooi vak!

Vorige week ben ik al de hele week 's ochtends naar school geweest om alles klaar te maken voor het nieuwe schooljaar. Het was leuk om weer met collega's te koffie drinken, praten over de vakantie, praten over het aankomende schooljaar en natuurlijk ook praten over Jonah. Ik heb twee hele lieve teams om mij heen, van zowel mijn eigen school, als van de openbare kant. We zijn vrijdag zelfs met de huifkar naar het strand geweest en hebben daar heerlijk gezwommen. We hadden een teamuitje nodig met wat nieuwe gezichten en  ik zelf, omdat ik er een tijdje tussenuit ben geweest. Later nog uit eten met beide teams van 't Jok en ook dat was gezellig. Gersprekken wederom over luchtige en zwaardere onderwerpen.

Zaterdag zijn we naar de wal geweest voor familiebezoek. Gezellig en niet te veel gepland, beetje rustig aan. Bij mijn ouders kwam mijn broer met vrouw en zoontje ook thuis. Ik kan altijd heerlijk praten met hem en zijn vrouw. Zij zijn vele keren geweest tijdens Jonah zijn ziekbed en mijn schoonzus Anja noemt alles lekker bij de naam. Ik vind dat prettig, merk ik. Ik ben veranderd, ik deel moeilijker met anderen. Niet met iedereen is het moeilijk, maar soms. Met hen niet en daarom vind ik het leuk om ze te zien. De kinderen vermaakten zich prima bij opa en oma, met het speelgoed boven en beneden. Zondag nog naar Jan zijn vader en daar was het gelukkig droog, zodat de dames met opa en ons naar de kinderboerderij konden. Opa is vrijwilliger bij de kinderboerderij en dus mochten de dames lekker de beestjes aaien en op schoot houden en voeren. In de speeltuin hebben we gespeeld, ook ik heb geschommeld (alleen en samen met Roos) en gewipt. Toen Jan ook op de wip zat werd het wat lastiger. Ik kwam bijna niet meer naar beneden ;-)

Nu ga ik even heerlijk een dvd-tje kijken, morgen weer een nieuwe dag.

1 opmerking:

  1. Hoi, allemaal,

    Ik ben weer op de hoogte hoe het met jullie gaat
    door Jonah's blog. Ik denk regelmatig even aan jullie. Leuk om te lezen hoe de kids het hebben op school en jij op je werk.

    Veel liefs, Diana

    BeantwoordenVerwijderen